Ich celem jest publiczna promocja osiągnięć naukowych i technicznych warszawskiego przemysłu, instytutów badawczych i stołecznych uczelni technicznych. Jej adresatem jest głównie młodzież - przede wszystkim uczniowie ponadgimnazjalnych szkół technicznych oraz studenci, mieszkańcy Warszawy oraz jej goście.
Inicjatywa zorganizowania takiej imprezy w Warszawie wynika z potrzeby społecznej akceptacji dla twórców techniki oraz preorientacji zawodowej w kierunku edukacji technicznej związanej z potrzebami gospodarczymi miasta. Aby tak się stało niezbędne jest zaznajomienie i zrozumienia techniki w życiu miasta, poznanie zajmujących się techniką ośrodków naukowych i przemysłowych, zapoznanie z dorobkiem technicznym miasta i jego mieszkańców, poszerzenie wiedzy o aktualnym stanie techniki, podniesienie prestiżu techników i inżynierów, a także budzenie poczucia dumy z dokonań twórców kultury technicznej.
Podczas inauguracji I Warszawskich Dni Techniki
Od prawej: dyrektor Wydziału Kształcenia Zawodowego w Mazowieckim Kuratorium Oświaty Magdalena Cichostępska, Przedstawiciel Wojewody Mazowieckiego - Wicekurator Mariusz Dobijański, Dyrektor Instytutu Lotnictwa Witold Wiśniowski, Wiceprezes FSNT-NOT Stefan Góralczyk, Sekretarz Generalny SIMP Kazimierz Łasiewicki, prezes Oddziału Warszawskiego SIMP Dariusz Raczkowski
Uczestnicy Dni, poza prezentacjami dokonań technicznych podczas inauguracji Dni w Warszawskim Domu Technika NOT, zapoznają się także z dorobkiem i laboratoriami:
- Wojskowej Akademii Technicznej,
- Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej,
- Instytutu Lotnictwa,
- Instytutu Techniki Wojsk Lotniczych,
- Instytutu Mechaniki Precyzyjnej,
- Muzeum Techniki NOT
- oraz – na dawnym torze jazd próbnych FSO – wezmą udział w Wielkiej Gali Jednośladów,
Organizatorem I Warszawskich Dni Techniki są:
- Oddział Warszawski Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich,
- Rada Stołeczna Naczelnej Organizacji Technicznej,
- Wawerskie Stowarzyszenie Motorowe (udział Stowarzyszenia związany jest z 60-leciem Warszawskiej Fabryki Motocykli i Fabryki Samochodów Osobowych).
Patronat Honorowy nad Warszawskimi Dniami Techniki przyjęli:
- Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski,
- Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz
- Mazowiecki Kurator Oświaty Karol Semik
*) Piotr Drzewiecki (1865 - 1943) inżynier, przemysłowiec oraz działacz społeczno-gospodarczy. Absolwent szkoły realnej w Warszawie, a następnie Petersburskiego Instytutu Technologicznego i Instytut Inżynierów Cywilnych w Petersburgu (studia ukończył ze złotym medalem). Założyciel i organizator licznych firm, instytucji gospodarczych i społecznych (m.in. współorganizator Domu Towarowego Braci Jabłkowskich). W latach 1916-1917 był burmistrzem Warszawy (zastępcą prezydenta) i członkiem Rady Miejskiej, a od 7 października 1917 do 28 listopada 1921 był prezydentem Warszawy. W latach 1930 - 1937 przewodniczący komisji planowania regionalnego Warszawy. Po aresztowaniu przez Niemców zmarł w więzieniu w Berlinie. Prochy Piotra Drzewieckiego zostały sprowadzone do Polski i złożone na Cmentarzu Powązkowskim.
Inicjatywa zorganizowania takiej imprezy w Warszawie wynika z potrzeby społecznej akceptacji dla twórców techniki oraz preorientacji zawodowej w kierunku edukacji technicznej związanej z potrzebami gospodarczymi miasta. Aby tak się stało niezbędne jest zaznajomienie i zrozumienia techniki w życiu miasta, poznanie zajmujących się techniką ośrodków naukowych i przemysłowych, zapoznanie z dorobkiem technicznym miasta i jego mieszkańców, poszerzenie wiedzy o aktualnym stanie techniki, podniesienie prestiżu techników i inżynierów, a także budzenie poczucia dumy z dokonań twórców kultury technicznej.
Podczas inauguracji I Warszawskich Dni Techniki
Od prawej: dyrektor Wydziału Kształcenia Zawodowego w Mazowieckim Kuratorium Oświaty Magdalena Cichostępska, Przedstawiciel Wojewody Mazowieckiego - Wicekurator Mariusz Dobijański, Dyrektor Instytutu Lotnictwa Witold Wiśniowski, Wiceprezes FSNT-NOT Stefan Góralczyk, Sekretarz Generalny SIMP Kazimierz Łasiewicki, prezes Oddziału Warszawskiego SIMP Dariusz Raczkowski
Uczestnicy Dni, poza prezentacjami dokonań technicznych podczas inauguracji Dni w Warszawskim Domu Technika NOT, zapoznają się także z dorobkiem i laboratoriami:
- Wojskowej Akademii Technicznej,
- Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej,
- Instytutu Lotnictwa,
- Instytutu Techniki Wojsk Lotniczych,
- Instytutu Mechaniki Precyzyjnej,
- Muzeum Techniki NOT
- oraz – na dawnym torze jazd próbnych FSO – wezmą udział w Wielkiej Gali Jednośladów,
Organizatorem I Warszawskich Dni Techniki są:
- Oddział Warszawski Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich,
- Rada Stołeczna Naczelnej Organizacji Technicznej,
- Wawerskie Stowarzyszenie Motorowe (udział Stowarzyszenia związany jest z 60-leciem Warszawskiej Fabryki Motocykli i Fabryki Samochodów Osobowych).
Patronat Honorowy nad Warszawskimi Dniami Techniki przyjęli:
- Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski,
- Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz
- Mazowiecki Kurator Oświaty Karol Semik
*) Piotr Drzewiecki (1865 - 1943) inżynier, przemysłowiec oraz działacz społeczno-gospodarczy. Absolwent szkoły realnej w Warszawie, a następnie Petersburskiego Instytutu Technologicznego i Instytut Inżynierów Cywilnych w Petersburgu (studia ukończył ze złotym medalem). Założyciel i organizator licznych firm, instytucji gospodarczych i społecznych (m.in. współorganizator Domu Towarowego Braci Jabłkowskich). W latach 1916-1917 był burmistrzem Warszawy (zastępcą prezydenta) i członkiem Rady Miejskiej, a od 7 października 1917 do 28 listopada 1921 był prezydentem Warszawy. W latach 1930 - 1937 przewodniczący komisji planowania regionalnego Warszawy. Po aresztowaniu przez Niemców zmarł w więzieniu w Berlinie. Prochy Piotra Drzewieckiego zostały sprowadzone do Polski i złożone na Cmentarzu Powązkowskim.