W czwartek, 5 grudnia 2013 r., w gmachu parlamentu przy ul. Wiejskiej w Warszawie, na wspólnym posiedzeniu Sejmowych Komisji: Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii oraz Edukacji, Nauki i Młodzieży, prezes FSNT NOT Ewa Mańkiewicz-Cudny przedstawiła „Informację o znaczeniu nowoczesnych technologii i historii techniki w nauczaniu”.
W swym wystąpieniu Pani Prezes przedstawiła posłom informację ogólną o ruchu stowarzyszeniowym i tworzących Federację Stowarzyszeniach Naukowo-Technicznych. Przypomniała także sylwetki polskich inżynierów, szczególnie zasłużonych dla polskiego państwa i gospodarki.
Następnie przedstawiła działania FSNT NOT dla edukacji technicznej.
Poinformowała o działalności edukacyjnej Muzeum Techniki i Przemysłu NOT, które łączy historię z nowoczesnością (w roku szkolnym 2012/2013 w 2 265 lekcjach prowadzonych przez tę placówkę wzięło udział ponad 55 tys. uczniów).
Przedstawiła organizowaną przez NOT od 40 lat Olimpiadę Wiedzy Technicznej, konkurs „Młody Innowator” oraz projekt „Innowacyjna technika – programy zajęć technicznych dla gimnazjum”.
Pani Prezes podsumowała swoje wystąpienie wnioskami dotyczącymi koncepcji systemu wychowania technicznego w Polsce.
W swym wystąpieniu Pani Prezes przedstawiła posłom informację ogólną o ruchu stowarzyszeniowym i tworzących Federację Stowarzyszeniach Naukowo-Technicznych. Przypomniała także sylwetki polskich inżynierów, szczególnie zasłużonych dla polskiego państwa i gospodarki.
Następnie przedstawiła działania FSNT NOT dla edukacji technicznej.
Poinformowała o działalności edukacyjnej Muzeum Techniki i Przemysłu NOT, które łączy historię z nowoczesnością (w roku szkolnym 2012/2013 w 2 265 lekcjach prowadzonych przez tę placówkę wzięło udział ponad 55 tys. uczniów).
Przedstawiła organizowaną przez NOT od 40 lat Olimpiadę Wiedzy Technicznej, konkurs „Młody Innowator” oraz projekt „Innowacyjna technika – programy zajęć technicznych dla gimnazjum”.
Pani Prezes podsumowała swoje wystąpienie wnioskami dotyczącymi koncepcji systemu wychowania technicznego w Polsce.