Fabryka odegrała znaczącą rolę w polskim przemyśle motoryzacyjnym po II wojnie światowej. Wystawa obrazuje najważniejsze etapy historii Fabryki, począwszy od okoliczności jej utworzenia, przypominając nieznany szerzej fakt, iż zaczęto ją budować dla przewidywanej produkcji samochodów Fiat 1100 (samochód tej marki jest prezentowany), a dopiero później została wymuszona zmiana założeń w kierunku licencji z ówczesnego Związku Radzieckiego.
Na wystawie są pokazane samochody produkcji FSO: seryjne Warszawy M-20, Syrena 105, Fiat 125p - egzemplarz milionowy, Polonez i na końcu Daewo Lanos.
Są także prezentowane samochody prototypowe: Analog, Wars, Syrena 110, samochody sportowe: Fiat 125 - oryginalny pojazd, na którym ekipa kierowców FSO osiągnęła w 1973 r. rekordowe wyniki na 25 000 km, 25 000 mil i 50 000 km
Wystawa przypomina także trudne okresy w 60-letniej historii FSO: wydarzenia roku 1956, nietrafne decyzje ministra Wilczka na początku transformacji ustrojowej, a także aktualną sytuację Fabryki. Kończy się wyrażeniem nadziei, że obecne starania kierownictwa Fabryki w kierunku znalezienia firmy zainteresowanej współpracą przyniosą rezultat pozytywny .
Na wystawie są pokazane samochody produkcji FSO: seryjne Warszawy M-20, Syrena 105, Fiat 125p - egzemplarz milionowy, Polonez i na końcu Daewo Lanos.
Są także prezentowane samochody prototypowe: Analog, Wars, Syrena 110, samochody sportowe: Fiat 125 - oryginalny pojazd, na którym ekipa kierowców FSO osiągnęła w 1973 r. rekordowe wyniki na 25 000 km, 25 000 mil i 50 000 km
Wystawa przypomina także trudne okresy w 60-letniej historii FSO: wydarzenia roku 1956, nietrafne decyzje ministra Wilczka na początku transformacji ustrojowej, a także aktualną sytuację Fabryki. Kończy się wyrażeniem nadziei, że obecne starania kierownictwa Fabryki w kierunku znalezienia firmy zainteresowanej współpracą przyniosą rezultat pozytywny .