Konferencję zorganizowała Federacja Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT wspólnie ze Związkiem Rzemiosła Polskiego.
Partnerem konferencji była Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

Była to już druga wspólna konferencja ZRP i NOT, poświęcona tak ważnej sprawie, jaką jest nauka zawodu i kształcenie fachowców dla potrzeb rynku pracy.

Wśród uczestników konferencji byli m.in. przewodniczący Sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży Artur Bramora, sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Tadeusz Sławecki, dyrektor Departamentu Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego MEN Ewa Konikowska-Kruk. Naczelną Organizację Techniczną reprezentowali wiceprezesi Stefan Góralczyk oraz Jerzy Nasiadko.

Konferencję otworzył gospodarz konferencji, prezes Związku Rzemiosła Polskiego Jerzy Bartnik wspólnie z wiceprezesem FSNT-NOT Stefanem Góralczykiem.
Obrady konferencji prowadziła przedstawicielka prezydium Komitetu Naukowo-Technicznego FSNT-NOT Doskonalenia Kadr prof. Bożenna Kawalec-Pietrenko

Po powitaniu gości uroczyście podpisano porozumienie o współpracy pomiędzy FSNT-NOT a ZRP w zakresie realizacji działań mających na celu promowanie i rozwój szkolnictwa zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem przedsięwzięć związanych ze szkoleniem oraz doskonaleniem zawodowym stosownie do potrzeb gospodarki i rynku pracy.

Jako pierwszy głos zabrał wiceminister Tadeusz Sławecki. W swoim przemówieniu zaznaczył, że postrzega środowisko ruchu stowarzyszeniowego i rzemiosło, jako partnerów w tworzeniu skutecznych rozwiązań dla edukacji zawodowej, a nie jako konkurenta. Powiedział również, że zmiany, jakie wprowadza Ministerstwo w ustawie o szkolnictwie zawodowym należy postrzegać w kategorii ewolucji, a nie rewolucji. Resort edukacji, jak zaznaczył Tadeusz Sławecki, szczególną uwagę przywiązuje do kształcenia praktycznego i w tym kierunku steruje zmianami w edukacji zawodowej.

Konferencja obejmowała dwa panele tematyczne. Panel pierwszy dotyczył zagadnień związanych z regulacjami prawnymi w sferze kształcenia zawodowego, ze stanem obecnym i oczekiwanym w zakresie praktycznej nauki zawodu oraz wzrostem rangi szkolnictwa zawodowego.

Panel drugi obejmował tematy związane z umocowaniem roli pracodawców w prawie oświatowym w kształceniu zawodowym, z krajowymi ramami kwalifikacji w odniesieniu do szkolnictwa zawodowego. Uczestnicy konferencji wyrazili przekonaniu, że polska szkoła powinna być liderem w walce z bezrobociem