Sukces ten podkreślała nie tylko wysoka ranga dostojnych gości uczestniczących 21 września w inauguracji imprezy w Warszawskim Domu Technika NOT, z prezydent miasta stołecznego Warszawy Hanną Gronkiewicz-Waltz i Zarządem Federacji SNT-NOT z prezes Ewą Mańkiewicz-Cudny na czele, ale przede wszystkim frekwencja na wszystkich spotkaniach i prezentacjach przygotowanych w ramach tego wydarzenia.
Celem imprezy była publiczna promocja osiągnięć naukowych i technicznych warszawskiego przemysłu, instytutów badawczych i naukowych oraz warszawskich uczelni technicznych.
W parku wozów bojowych WAT można było zapoznać się z jednostkami napędowymi pojazdów.
Adresatem Dni była głównie młodzież - przede wszystkim uczniowie ponadgimnazjalnych szkół technicznych oraz studenci. Inicjatywa zorganizowania takiej imprezy w Warszawie wynika z potrzeby preorientacji zawodowej i edukacji technicznej, związanej z potrzebami gospodarczymi miasta. Ważnym zatem było zapoznanie z techniką w życiu miasta oraz poznanie zajmujących się techniką ośrodków naukowych i zakładów przemysłowych, poszerzenie wiedzy o aktualnym stanie techniki, podniesienie prestiżu techników i inżynierów oraz budzenie poczucia dumy z dokonań twórców kultury technicznej.
Uczestnicy Dni, poza prezentacjami dokonań technicznych podczas inauguracji Dni w Domu Technika oraz w Muzeum Techniki NOT, będą mieli okazję zapoznać się z dorobkiem i laboratoriami:
- Wojskowej Akademii Technicznej,
- Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej,
- Instytutu Lotnictwa, Instytutu Techniki Wojsk Lotniczych,
- Instytutu Mechaniki Precyzyjnej,
W ramach Dni, na dawnym torze jazd próbnych FSO na Żeraniu odbyła się Wielka Gala Jednośladów zorganizowana z okazji 60-lecia Warszawskiej Fabryki Motocykli
Po uroczystej inauguracji Dni, nastąpiła sesja programowa, w której uczestnicy mieli okazję wysłuchać następujące prezentacje:
- Pawła Koczorowskiego z Urzędu Patentowego RP pt. „Innowacje techniczne – dlaczego i jak je chronić”,
- Edwarda Pietrzaka z Klubu Pracowników i Przyjaciół FSO pt. „Rozwój polskiej powojennej motoryzacji indywidualnej”,
- Włodzimierza Gąsiorka z Wawerskiego Stowarzyszenia Motorowego pt. „60-lecie Warszawskiej Fabryki Motocykli”,
Antoniego Szumanowskiego z Politechniki Warszawskiej pt. „Inżynieria pojazdów elektrycznych i hybrydowych”,
Andrzeja Najgebauera z Wojskowej Akademii Technicznej pt. „Modele zagrożeń bezpieczeństwa Warszawy”,
Krzysztofa Rajkowskiego z Koła Juniorów SIMP przy Technikum Mechanicznym nr 5 w Warszawie pt. „Energetyka – wczoraj, dziś, jutro”,
Bartosza Dziugieła z Instytutu Lotnictwa pt. „Europejski system transportu małymi samolotami – EPATS”,
Tomasza Babula z Instytutu Mechaniki Precyzyjnej pt. „IMP dla Warszawy i przemysłu warszawskiego”
W drugim dniu I Warszawskich Dni Techniki uczestnicząca w nich młodzież miała okazję wysłuchać prelekcji i zapoznać się z laboratoriami Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej oraz z pracowniami i dokonaniami Instytutu Lotnictwa oraz pracami badawczymi Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych.
"Rozprowadzenie" przed hangarem lotniczym WAT
Kolejny dzień to zwiedzanie Hangaru Lotniczego i Parku Wozów Bojowych Wojskowej Akademii Technicznej oraz laboratorium mechanicznych urządzeń zabezpieczających Instytutu Mechaniki Precyzyjnej
Jak projektuje się zabezpieczenia kas i zamków - prezentacja w IMP
I Warszawskie Dni Techniki zakończyła Gala z okazji 60 – lecia Warszawskiej Fabryki Motocykli, w ramach której odbyły się defilada pojazdów, wyścigi zabytkowych motocykli, giełda, konkursy i występy artystyczne oraz inne atrakcje
Organizatorami I Warszawskich Dni Techniki był:
- Oddział Warszawski Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich,
- Rada Stołeczna Naczelnej Organizacji Technicznej,
- Wawerskie Stowarzyszenie Motorowe.
Patronat Honorowy nad Warszawskimi Dniami Techniki sprawowali:
- Wojewoda Mazowiecki pan Jacek Kozłowski
- Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy pani Hanna Gronkiewicz-Waltz
- Mazowiecki Kurator Oświaty pan Karol Semik
Głównym sponsorem I Warszawskich Dni Techniki było Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo
Patroni medialni:
Celem imprezy była publiczna promocja osiągnięć naukowych i technicznych warszawskiego przemysłu, instytutów badawczych i naukowych oraz warszawskich uczelni technicznych.
W parku wozów bojowych WAT można było zapoznać się z jednostkami napędowymi pojazdów.
Adresatem Dni była głównie młodzież - przede wszystkim uczniowie ponadgimnazjalnych szkół technicznych oraz studenci. Inicjatywa zorganizowania takiej imprezy w Warszawie wynika z potrzeby preorientacji zawodowej i edukacji technicznej, związanej z potrzebami gospodarczymi miasta. Ważnym zatem było zapoznanie z techniką w życiu miasta oraz poznanie zajmujących się techniką ośrodków naukowych i zakładów przemysłowych, poszerzenie wiedzy o aktualnym stanie techniki, podniesienie prestiżu techników i inżynierów oraz budzenie poczucia dumy z dokonań twórców kultury technicznej.
Uczestnicy Dni, poza prezentacjami dokonań technicznych podczas inauguracji Dni w Domu Technika oraz w Muzeum Techniki NOT, będą mieli okazję zapoznać się z dorobkiem i laboratoriami:
- Wojskowej Akademii Technicznej,
- Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej,
- Instytutu Lotnictwa, Instytutu Techniki Wojsk Lotniczych,
- Instytutu Mechaniki Precyzyjnej,
W ramach Dni, na dawnym torze jazd próbnych FSO na Żeraniu odbyła się Wielka Gala Jednośladów zorganizowana z okazji 60-lecia Warszawskiej Fabryki Motocykli
Po uroczystej inauguracji Dni, nastąpiła sesja programowa, w której uczestnicy mieli okazję wysłuchać następujące prezentacje:
- Pawła Koczorowskiego z Urzędu Patentowego RP pt. „Innowacje techniczne – dlaczego i jak je chronić”,
- Edwarda Pietrzaka z Klubu Pracowników i Przyjaciół FSO pt. „Rozwój polskiej powojennej motoryzacji indywidualnej”,
- Włodzimierza Gąsiorka z Wawerskiego Stowarzyszenia Motorowego pt. „60-lecie Warszawskiej Fabryki Motocykli”,
Antoniego Szumanowskiego z Politechniki Warszawskiej pt. „Inżynieria pojazdów elektrycznych i hybrydowych”,
Andrzeja Najgebauera z Wojskowej Akademii Technicznej pt. „Modele zagrożeń bezpieczeństwa Warszawy”,
Krzysztofa Rajkowskiego z Koła Juniorów SIMP przy Technikum Mechanicznym nr 5 w Warszawie pt. „Energetyka – wczoraj, dziś, jutro”,
Bartosza Dziugieła z Instytutu Lotnictwa pt. „Europejski system transportu małymi samolotami – EPATS”,
Tomasza Babula z Instytutu Mechaniki Precyzyjnej pt. „IMP dla Warszawy i przemysłu warszawskiego”
W drugim dniu I Warszawskich Dni Techniki uczestnicząca w nich młodzież miała okazję wysłuchać prelekcji i zapoznać się z laboratoriami Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej oraz z pracowniami i dokonaniami Instytutu Lotnictwa oraz pracami badawczymi Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych.
"Rozprowadzenie" przed hangarem lotniczym WAT
Kolejny dzień to zwiedzanie Hangaru Lotniczego i Parku Wozów Bojowych Wojskowej Akademii Technicznej oraz laboratorium mechanicznych urządzeń zabezpieczających Instytutu Mechaniki Precyzyjnej
Jak projektuje się zabezpieczenia kas i zamków - prezentacja w IMP
I Warszawskie Dni Techniki zakończyła Gala z okazji 60 – lecia Warszawskiej Fabryki Motocykli, w ramach której odbyły się defilada pojazdów, wyścigi zabytkowych motocykli, giełda, konkursy i występy artystyczne oraz inne atrakcje
Organizatorami I Warszawskich Dni Techniki był:
- Oddział Warszawski Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich,
- Rada Stołeczna Naczelnej Organizacji Technicznej,
- Wawerskie Stowarzyszenie Motorowe.
Patronat Honorowy nad Warszawskimi Dniami Techniki sprawowali:
- Wojewoda Mazowiecki pan Jacek Kozłowski
- Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy pani Hanna Gronkiewicz-Waltz
- Mazowiecki Kurator Oświaty pan Karol Semik
Głównym sponsorem I Warszawskich Dni Techniki było Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo
Patroni medialni:
- Ośrodek TVP SA w Warszawie,
- Gazeta Stołeczna,
- Radio dla Ciebie,
- Świat Motocykli,
- Przegląd Techniczny.