Pojazd został zakupiony w 1934 r. dla Marszałka Polski
Józefa Piłsudskiego. Obecnie jest własnością Muzeum Techniki i Przemysłu
NOT
Cadillac Marszałka, po jego uroczystej prezentacji oraz prezentacji podczas Święta Niepodległości 11 Listopada, jest już udostępniony publiczności w specjalnej kapsule w Parku Łazienkowskim obok Belwederu.
W uroczystości uczestniczyli przedstawiciele FSNT-NOT, m.in. prezes Ewa Mańkiewicz-Cudny, wiceprezesi Stefan Góralczyk i Tadeusz Pawłowski, Sekretarz Generalny Jacek Kubielski, przewodniczący GKR Ryszard Marcińczak oraz wielu innych znamienitych gości. Obecny był także pan Paweł Sławiński z Poznania, który wraz z zespołem rekonstruował ten pojazd.
Historię pojazdu przedstawił przewodniczący społecznego zespołu powołanego dla opracowania inwentaryzacji oraz dokumentacji konserwatorskiej odbudowy pojazdu, dyrektor Centralnej Biblioteki Wojskowej, dr Jan Tarczyński.
Natomiast zabierająca głos w trakcie uroczystości prezes FSNT-NOT Ewa Mańkiewicz-Cudny powiedziała, że przywrócenie pojazdowi pierwotnego stanu jest dowodem dbałości Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych o zachowanie unikatowego, historycznego dziedzictwa technicznego, mających - jak w tym przypadku - także ważne znaczenie patriotyczne.
Prezydent Bronisław Komorowski złożył podziękowanie wszystkim tym, których praca i zaangażowanie przyczyniły się do sukcesu odrestaurowania pojazdu o tak wielkim znaczeniu i wartości historycznej.
Sponsorem rekonstrukcji była Fundacja PZU, której prezes Bogdan Benczek zameldował Panu Prezydentowi krótko: Szkoda została zlikwidowana ! *)
Historię pojazdu przedstawił przewodniczący społecznego zespołu powołanego dla opracowania inwentaryzacji oraz dokumentacji konserwatorskiej odbudowy pojazdu, dyrektor Centralnej Biblioteki Wojskowej, dr Jan Tarczyński.
Natomiast zabierająca głos w trakcie uroczystości prezes FSNT-NOT Ewa Mańkiewicz-Cudny powiedziała, że przywrócenie pojazdowi pierwotnego stanu jest dowodem dbałości Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych o zachowanie unikatowego, historycznego dziedzictwa technicznego, mających - jak w tym przypadku - także ważne znaczenie patriotyczne.
Prezydent Bronisław Komorowski złożył podziękowanie wszystkim tym, których praca i zaangażowanie przyczyniły się do sukcesu odrestaurowania pojazdu o tak wielkim znaczeniu i wartości historycznej.
Sponsorem rekonstrukcji była Fundacja PZU, której prezes Bogdan Benczek zameldował Panu Prezydentowi krótko: Szkoda została zlikwidowana ! *)