Dlaczego umowa Ministerstwo Nauki - FSNT NOT jest tak efektywna, wyjaśnia przewodniczący zespołu kwalifikującego projekty, prof. Józef Suchy (II-III), a problematykę wdrożeń maszyn rolniczych naświetla prof. Jan Szczepaniak z Przemysłowego Instytutu Maszyn Rolniczych w Poznaniu (X).
Dyrektor Instytutu KOMAG w Gliwicach, Małgorzata Malec charakteryzuje współpracę z małymi i średnimi firmami i najnowsze przedsięwzięcia obejmujące różne branże przemysłowe (str. IX). Po upadku lub przekształceniach wielkich producentów maszyn rolniczych i budowlanych, dziś nadchodzi czas małych i średnich.
W trakcie Forum, jak co roku zostaną wręczone nagrody Dźwignia przyznawane przez jury z FSNT-NOT, Krajowej Izby Gospodarczej i Przeglądu Technicznego szczególnie dynamicznie rozwijającym się firmom. Tegoroczni laureaci (Hydromega z Gdyni oraz Fanex z Radonic) wyrośli z bardzo małych przedsiębiorstw, a dzisiaj imponują rozmachem i silną pozycją na rynku.
W pozostałej części numeru przewijają się również inne problemy innowacyjności. Nadzieje na najbliższe lata nowej perspektywy programów operacyjnych rysuje podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki, Jacek Guliński (str. 8-9). Sytuacja, jego zdaniem, nie jest taka zła, jakby to wynikało ze statystyk, które zresztą nie ujmują tego, co się zmieniło w gospodarce w ciągu ostatniego roku.
Nad innowacjami pochyla się także w swoim stałym felietonie prezes KIG Andrzej Arendarski.
Mamy też dla Państwa ciekawą historię cadillaca zamówionego dla Marszałka Piłsudskiego, który znajduje się obecnie w Muzeum Techniki NOT (str.9) oraz wieści z tegorocznych targów wynalazków Archimedes w Moskwie, gdzie nasi wystawcy odnieśli liczne sukcesy.
Właśnie minęła 80 rocznica słynnego, rekordowego przelotu Stanisława Skarżyńskiego samolotem RWD-5 przez Atlantyk. Autor przybliża nam mało znane szczegóły z biografii tego znakomitego pilota, poległego w 1942r. (str. 13). RWD-5 oraz RWD-5 bis, to również były innowacyjne konstrukcje, które rozsławiły Polskę.
Dyrektor Instytutu KOMAG w Gliwicach, Małgorzata Malec charakteryzuje współpracę z małymi i średnimi firmami i najnowsze przedsięwzięcia obejmujące różne branże przemysłowe (str. IX). Po upadku lub przekształceniach wielkich producentów maszyn rolniczych i budowlanych, dziś nadchodzi czas małych i średnich.
W trakcie Forum, jak co roku zostaną wręczone nagrody Dźwignia przyznawane przez jury z FSNT-NOT, Krajowej Izby Gospodarczej i Przeglądu Technicznego szczególnie dynamicznie rozwijającym się firmom. Tegoroczni laureaci (Hydromega z Gdyni oraz Fanex z Radonic) wyrośli z bardzo małych przedsiębiorstw, a dzisiaj imponują rozmachem i silną pozycją na rynku.
W pozostałej części numeru przewijają się również inne problemy innowacyjności. Nadzieje na najbliższe lata nowej perspektywy programów operacyjnych rysuje podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki, Jacek Guliński (str. 8-9). Sytuacja, jego zdaniem, nie jest taka zła, jakby to wynikało ze statystyk, które zresztą nie ujmują tego, co się zmieniło w gospodarce w ciągu ostatniego roku.
Nad innowacjami pochyla się także w swoim stałym felietonie prezes KIG Andrzej Arendarski.
Mamy też dla Państwa ciekawą historię cadillaca zamówionego dla Marszałka Piłsudskiego, który znajduje się obecnie w Muzeum Techniki NOT (str.9) oraz wieści z tegorocznych targów wynalazków Archimedes w Moskwie, gdzie nasi wystawcy odnieśli liczne sukcesy.
Właśnie minęła 80 rocznica słynnego, rekordowego przelotu Stanisława Skarżyńskiego samolotem RWD-5 przez Atlantyk. Autor przybliża nam mało znane szczegóły z biografii tego znakomitego pilota, poległego w 1942r. (str. 13). RWD-5 oraz RWD-5 bis, to również były innowacyjne konstrukcje, które rozsławiły Polskę.