8 czerwca 2010 r., podczas VIII Forum Inżynierskiego, które pod hasłem „Zaawansowane technologie motorem wzrostu gospodarczego” obradowało w Poznaniu w ramach Międzynarodowych Targów Poznańskich „Innowacje – Technologie – Maszyny”, rozpoczął się XXIV Kongres Techników Polskich. Pierwszy Kongres zwołany przez działające na ziemiach polskich pod zaborami stowarzyszenia techniczne odbył się w 1882 roku. Do współorganizacji rozpoczętego właśnie XXIV Kongresu, którego sesja zamykająca odbędzie się w maju 2011 r. w Łodzi, zaproszono przedstawicieli środowisk technicznych, w tym m.in.: Radę Główną Jednostek Badawczo-Rozwojowych, Akademię Inżynierską w Polsce, Polską Izbę Gospodarczą Zaawansowanych Technologii, środowiska uczelni technicznych i biznesu.
Misją Naczelnej Organizacji Technicznej jest reprezentowanie społeczności technicznej, integrowanie polskich techników i inżynierów oraz działanie na rzecz wzmocnienia roli środowiska technicznego, współtwórcy postępu cywilizacyjnego i zrównoważonego rozwoju. Celem XXIV Kongresu będzie integracja twórczych środowisk technicznych i biznesowych oraz określenie kierunków rozwoju dziedzin techniki, mających wpływ na poprawę gospodarki i rozwój naukowo-techniczny w Polsce w kontekście bycia członkiem UE, dla których przyjęto trzy główne tematy – determinanty rozwoju:
1. Innowacyjność polskiej gospodarki
2. Bezpieczeństwo energetyczne Polski
3. Transport warunkiem dynamicznego rozwoju
Misją Naczelnej Organizacji Technicznej jest reprezentowanie społeczności technicznej, integrowanie polskich techników i inżynierów oraz działanie na rzecz wzmocnienia roli środowiska technicznego, współtwórcy postępu cywilizacyjnego i zrównoważonego rozwoju. Celem XXIV Kongresu będzie integracja twórczych środowisk technicznych i biznesowych oraz określenie kierunków rozwoju dziedzin techniki, mających wpływ na poprawę gospodarki i rozwój naukowo-techniczny w Polsce w kontekście bycia członkiem UE, dla których przyjęto trzy główne tematy – determinanty rozwoju:
1. Innowacyjność polskiej gospodarki
2. Bezpieczeństwo energetyczne Polski
3. Transport warunkiem dynamicznego rozwoju